İZMİR İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ

Uluslararası Dijital Şarap İletişimi Konferansı

Şarapçılar İzmir’de Buluştu

 Türk şaraplarını dünyada ilk defa Marks & Spencer, Laithwaites, Thierry’s, Direct Wines, Berkmann gibi prestijli perakende noktalarına sokan Wines Of Turkey, uluslararası bir konferansa ev sahipliği yapacak. Uluslararası Dijital Şarap İletişimi Konferans 9-11 Kasım 2012 tarihleri arasında İzmir’de; yurtdışından ve Türkiye’den yaklaşık 300 konuğun katılımı ile gerçekleşecek.

Her sene şaraplarıyla tanınan bir ülkede gerçekleştirilen Uluslararası Dijital Şarap İletişimi Konferansı (EWBC); dünyanın turizm, gurme gıda ve şarap sektöründeki önemli sosyal medya yazarlarını ve kanaat önderlerini her sene bir araya getiriyor. Konferansı düzenleyen ve şarap sektöründe dünyanın en prestijli sosyal medya ve teknoloji firması olan Vrazon’un seçtiği bir kentte düzenlenen konferansın beşincisi, bu yıl İzmir’de Türk Şarapları’nın uluslararası jenerik markası olan Wines Of Turkey (WOT) ev sahipliğinde gerçekleştirilecek. Yurt dışından 250, Türkiye’den 50 konuğun katılımının beklendiği konferans 9-11 Kasım 2012 tarihlerinde, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği ile yapılacak.

EWBC 2012 katılımcıları, en son teknolojik gelişmeleri takip eden, şarap ve yeme içme alanında uzmanlaşmış basın mensupları ve bloggerlar, satın almacılar, üreticiler, pazarlama uzmanları ve turizm profesyonellerinden oluşuyor. Katılımcılar arasında; Bloomberg’in şarap editörü Elin McCoy; dünyanın ünlü şarap yapımcılarından Randall Grahm; “Master of Wine” Tim Atkin; dünyanın en büyük şarap yarışması olan IWC’nin kurucu başkanı Charles Metcalfe; ABD ve dünyada en etkili kanaat önderleri arasında gösterilen şarap bloggerı Alder Yarrow; aynı kategoride İngiltere’den Jamie Goode, kitapları şarap tarihi için referans kabul edilen Dr. PatrickMcGovern ve bitki DNA’sı konusunda çalışmalar yapan Dr. JoseVouillamoz, İngiltere’nin ve Decanter dergisinin en prestijli editörlerinden Andrew Jefford yer alacak. Ayrıca Harpers, Falstaff, Millevigne, Euposia, Aperitif, Vince, PalatePress gibi önemli diğer dergilerin yazarları da konferansa katılacak. Diğer bir önemli katılımcı grubu ise Thierry’s, Laithwaits, Direct Wines gibi prestijli gurme ürün ve şarap zincir mağazalarının temsilcileri.

Türkiye’yi 26 üretici firma temsil edecek. 26 üretici: Doluca, Kavaklıdere, Kayra, LA, Pamukkale, Selendi, Sevilen, Suvla, Vinkara, Yazgan başta olmak üzere Mozaik, Paşaeli, Prodom, Urla, Arcadia, Büyülübağ, Chamlija, Diren, Likya, Gali, Gülor, Kocabağ, Chateau Nuzun, Umurbey, Urlica ve Vinoluş. Konferans katılımcıları, kurulacak stantlarda geniş bir yelpazede şarapların tadına bakma şansı bulacak.

Konferansın premium sponsoru ise; İzmir’in ve Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından Arkas Holding. İzmir Ticaret Odası ile İzmir Kongre ve Ziyaretçi Ofisi de konferansın destekçileri arasında.

Şarabın kaynağı Türkiye…

Konferans daha önce de turizm ve şaraplarıyla öne çıkan İspanya, Portekiz, Avusturya ve İtalya’da gerçekleştirildi. Konferansı düzenleyen Vrazon, her sene gelen davetleri değerlendiriyor ve onlar için en heyecan verici bölgeyi seçiyor Bu sene Fransa, Macaristan, Moldovya gibi adayların içinden Türkiye seçildi.

Her sene bir konsept üzerine tasarlanan konferansın, bu seneki teması Türkiye’nin şarabın ana vatanı olması dolayısıyla “The Source (Kaynak)” olarak belirlendi. Taner Öğütoğlu, Türkiye’de şarabın % 52.2’sinin Ege Bölgesi’nde üretildiğini, İzmir’in de bu bölgenin en önde gelen kenti olması nedeniyle konferansa ev sahipliği yapmasının anlamlı olacağını düşündüklerini söylüyor.