İZMİR İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ

TATİLCİLER BU DOLANDIRICILARA AMAN DİKKAT!

    Erken rezervasyon paralarını toplayan vurguncular, kayıplara karışıyor. TÜRSAB üyesi olmayan acenteler programları son anda değiştiriyor. Yaz aylarının gelmesi ile birlikte yılın yorgunluğunu gidermek, dinlenmek ve eğlenmek amacıyla tatil planları yapılmaya başlandı.
   
Özellikle erken rezervasyondan faydalanmak isteyenler art niyetli kişi veya kuruluşlar tarafından akıl almaz yöntemlerle dolandırılıyor.

    Tatil dolandırıcılığına yönelik Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi'ne çok sayıda şikayetin geldiğini ifade eden Genel Sekreteri Mehmet İmrek, sıkıntının daha çok sahte turizm acentelerinden kaynaklandığını söyledi. "Tüketici rezervasyon yapıyor ve parasını ödüyor ama kısa bir süre sonra firma ortadan kayboluyor" diyen İmrek, bu firmaların hiçbir kuruluşa üye olmayan ve daha çok komisyonculuk yapan sahte firmalar olduğunu kaydetti.

    OLAN TÜKETİCİYE OLUYOR

  İmrek sözlerine şöyle devam etti: "Komisyonculuk yapan firma parayı aldığı gibi aktarma yaptığı firmaya da para ödemiyor. Diğer firmayı da ister istemez farklı bir uygulamaya mecbur bırakıyor. Olan tüketiciye oluyor. O nedenle tatil yapmayı planlayan kişiler anlaştığı firmanın TÜRSAB üyesi olmasına ve taahhüt edilen hizmet çeşidinin sözleşmede yazılı olmasına dikkat etmeli. Firma hakkında ön bir araştırma yapmalarını öneriyoruz. Ayrıca tüketici sözleşmenin bir örneğini ve ödeme belgelerini mutlaka istemeli."

    SİGORTA POLİÇESİ ALIN

 Erken rezervasyon döneminin 15 Mayıs'ta biteceğini hatırlatan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, "Vatandaş TÜRSAB belgesi olan acentede rezervasyon yaptırsın ve sigorta poliçesi alsın" uyarısında bulundu.

  ÖNCE İHTARNAME ÇEKİN

* Firmaya "ihtarname" gönderip mağduriyetinizin giderilmesini isteyin.

* İhtarnameden sonuç alamazsanız 2012 yılı için 1.161.87.TL'nin altındaki şikayetler için hakem heyetine başvurun. Bu meblağın üzerindeki şikayetler ya da maddi ve manevi tazminat istemli şikayetler için tüketici mahkemelerine başvurun.

* Şikayetçi olduğunuz firma hakkında TÜRSAB, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Kültür ve Turizm Bakanlığı'na yazılı şikayette bulunun.