İZMİR'İN ÇİN'DE TANITIMI
İzmir Ticaret Odası’nın, Çin’de İzmir’in tanıtımını yapmak amacıyla yürüttüğü çalışmalar çerçevesinde işbirliği yaptığı Ionic Media ajansının temsilcileri ile 11 Aralık 2017 günü saat 11.30’da İzmir Ticaret Odası toplantı salonunda bir toplantı yapmıştır. Turizm sektör temsilcileri yanı sıra iş adamlarının da yer aldığı toplantıya Müdür Vekilimiz Sayın Murat KARAÇANTA katılmıştır.
Çin’de İzmir’i tanıtmak amacıyla Ionic Media ajansı ile işbirliğine girerek, Çin’den ülkemize gelen turist sayısını artırmak istediklerini kaydeden İzmir Ticaret Odası Başkanı Sayın Ekrem Demirtaş, “2018 yılında İzmir’de Çinli turistleri görelim. 250 bin Çinli turisti buraya çekmek için elimizden geleni yapacağız” dedi.
Ionic Medya Uluslararası İşler Yöneticisi ve Heyet Başkanı Zhang Mujun ise, Çin’deki tanıtımlarda özellikle Çince konusunda eksiklik yaşandığına dikkat çekerek, “İzmir’in Çince tanıtımı konusunda bir eksiklik var. Bu nedenle İzmir’e gelerek her yeri keşfetmek ve Çince metin yazarak tanıtım yapmak istiyoruz. Mart ya da Nisan ayında bir turist İzmir’e gelince nerelere gidebilir, nerede kalabilir, neler yapabilir bununla ilgili bir tanıtım yapacağız” dedi.
2018 yılı Çin’de “Türkiye Turizm Yılı ilan edildiğini belirten Sayın KARAÇANTA iki ülke arasında işbirliği çalışmalarını geliştirmek üzere 2017 yılında Çinli basın mensupları ve seyahat acentalarını ağırlamaya hız verdiklerini, bunun 2018 yılında da devam edeceğini, iki ülke sanat grupları ile ortak sanatsal etkinlikler düzenleneceğini, , 2018 yılı içerisinde imkanlar dahilinde Çin’de düzenlenecek turizm fuarına katılacaklarını ve İzmir tanıtım broşürlerinin Çince olarak hazırlanmasına başladıklarını söylemiştir.